معاً نصنع المُستقبل

دليلك لتصبحي رائدة اعمال ناجحة

اليومين دول ناس كتير بقت تتكلم عن ال Entrepreneurship و ال startups .. و ناس أكتر بتتكلم عن دور المرأة و تمكينها .. ^_^
بس زي ما المثل بيقول كده .. أسأل مجرب و لا تسأل طبيب 😉
مش مهم هي بتبص على اية فى الصورة تحت .. و سيبكم من اسمها الغريب Vladlena Taraskina ..
Vladlena اتولدت و عاشت ف روسيا .. و أسست فيها اول منصة تمويل جماعي لل NGOs فى روسيا .. بعدين اسست شركة خاصة بال Online Gaming فى بريطانيا .. و بعدين سافرت على امريكا .. و بعدين راحت على النمسا فتحت شركتها الاخيرة KEY TO OFFICE
بعدين قررت تحط خبرتها دي .. بجانب تحيزها الواضح للبنات ^_^ فى كورس اسمه ” Entrepreneurship: The Startup Guide for Female Founders ”
بتتكلم فية .. بدايةً من ازاي تحددي شغفك اللى ممكن تبدأ فية مشروعك .. و ازاى تختاري اسم مناسب .. و ازاى تحددي السوق اللى هتستهدفية .. بعدين هتتكلم شوية عن الـ business model … منها هتروح ل ازاى تقنعي مستثمرين بتمويلك .. و ازاى ممكن تعملى حملة تمويل جماعي Crowd funding .. ازاى تعرفي نفسك .. و ازاى تتقبلي الفشل لو حصل و تحوليه لنجاح
و بعيداً عن العقبات اللى ممكن تقابلك فى مجتمعنا كـ بنت ناوية تبدأ مشروعها .. تمن الكورس نفسه عقبة 🙁 ( 199$ ) حوالي 1600 جنية مصري !
بس فى المجتمع الموازي ” وادي المشمش ” دي مش مشكلة لانك ممكن تستفيدي منه #مجاناً و بشكل رسمي ^_^
الكورس :
https://www.udemy.com/an-insiders-guide-for-female-entrepreneurs/?couponCode=promocoupons24

‫#‏share_فى_الخير‬ متعرفش مين حياته ممكن تتغير بسببك ^_^

مؤسس وادي المشمش .. طالب بعد الضهر .. ريادي أعمال .. مُحرض على ترك الوظيفة و الدخل الثابت و البدء فى المشاريع الخاصة ..

تواصل معي : http://www.facebook.com/nagy.kid

6

التعليقات على دليلك لتصبحي رائدة اعمال ناجحة

  • شكرا ليكم 🙂

    FATEN نوفمبر 18, 2015 2:35 ص رد

أضافة تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Show Buttons
Hide Buttons
Loading...